چگونه از خودمان در مقابل ویروس کرونا محافظت کنیم؟
نوشته شده توسط : نت ویر

در این مقاله با نحوه شیوع ویروس کرونا آشنا خواهید شد و در ادامه چند نکته اساسی درباره محافظت از خود و دیگران در مقابل این ویروس خواهید خواند.

شیوع ویروس کرونا: ویروس کرونا چگونه پخش میشود؟

·         عفونت کروناویروس که با نام کرونای ووهان نیز شناخته میشود یک بیماری جدید است و دانشمندان هنوز در حال ارزیابی نحوه شیوع آن از شخصی به شخص دیگر هستند. اما ویروس های مشابه کرونا که تاکنون برای ما شناخته شده هستند، تمایل دارند که از طریق قطرات ریز مایع پس از عطسه و سرفه شیوع پیدا کنند.

·         وقتی فرد آلوده سرفه یا عطسه می کند، قطرات بزاق یا مخاط آلوده شده و حاوی ویروس کرونا را آزاد می کند. این قطرات می توانند در مجاورت افراد قرار گیرند و می توانند به طور مستقیم استنشاق شوند یا بر روی دستها جمع شوند. این ویروس ها میتوانند در صورتی که کسی صورت خود را لمس کند، به راحتی خود را به دهان و بینی و از آنجا بخش های عمقی سیستم تنفس برساند. پس از ورود به دستگاه تنفسی، ویروس با فعالیت خود میتواند عفونت ایجاد کند.

مراقب سطوح آلوده باشید

ویروس کرونا جدید همچنین می تواند از طریق سطوح آلوده مانند صندلی های اتوبوس یا قطار یا میز در مدرسه پخش شوند

حتی قبل از بروز علایم میتوانید ناقل باشید

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد که این ویروس میتواند حتی قبل از بروز علائم ویروس کرونا توسط افراد ناقل و مبتلا به اشخاص دیگر هم منقل شوند.

چگونه از خود و دیگران در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟

·         مکررا دست های خود را بشویید

·         وقتی عطسه یا سرفه میکنید جلوی دهان خود را بگیرید

·         ماسک صورت همیشه موثر نیست

ماسک از صورت محافظت می کند زیرا قطرات بسیار ریز مایع و گرد و خاک را فیلتر و یا مسدود میکند. با این حال ، ماسک ها ذرات آئروسل کوچکتر که می توانند به راحتی از ماسک عبور کنند را فیلتر نمیکنند. این احتمال وجود دارد که ذرات آلوده از اطراف ماسک وارد دهان و بینی شما شوند. علاوه بر این، کرونا ویروس قادر است از طریق چشم وارد بدن شما شود. بنابراین تنها به ماسک صورت اکتفا نکنید و اگر میتوانید از عینک محافظ استفاده کنید. اگر چنین عینکی ندارید میتوانید از عینک های طبی یا آفتابی به منظور محافظت بیشتر استفاده کنید.

·         با اورژانس تمایی بگیرید

اگر با سرفه شدید همراه با تب و مشکل تنفسی مواجه شدید همان لحظه با اورژانس یا مراکز درمانی اطراف محل سکونت خود تماس بگیرید





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 818
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: